29 Ocak 2012 Pazar

Rulo Muhallebi



Oldukça değişik ve sunumu çok şık bir tatlı. Aynı zamanda da oldukça doyurucu. Yani misafirlerinize sunduğunuzda doyacaklarından kesinlikle emin olabilirsiniz :) Ben yeni keşfettim ve son derece memnun kaldım efenim.

Malzemeler:
  • 1 lt. süt
  • 5 kahve fincanı un ( silme olacak )
  • 1 su bardağı şeker ( daha tatlı olmasını isterseniz yarım bardak daha ekleyebilirsiniz )
  • 1,5 su bardağı hindistan cevizi
  • 1 su bardağı iri kıyılmış ceviz ( dilerseniz fındıkta olabilir )
  • 1,5 su bardağı çırpılmış krema
Yapılışı:  3 bardak sütü ve şekeri bir tencereye alıp ara ara karıştırarak kaynamasını sağlıyorsunuz. Bu arada bir kap içerisinde kalan 2 bardak sütü ve unu çırpıyorsunuz. Süt ve şeker karışımı kaynamaya çıkınca ayrı bir yerde hazırladığınız sütlü un karışımını ilave ediyorsunuz ve kaynayana kadar sürekli karıştırıyorsunuz. Kaynamaya çıkınca 1 dakika kadar kaynatıp altını kapatıyorsunuz. Dikdörtgen cam bir kap içerisine ( küçük boy fırın tepsisi kadar ) 1.5 su bardağı hindistan cevizini yayıyorsunuz. Üzerine pişirdiğiniz muhallebiyi yayıyorsunuz. Ben tencereden dökmek yerine bir kepçe yardımıyla yavaşça sıra sıra döküyorum ki böylelikle hindistan cevizleri bir yerde toplanmıyor. Muhallebiyi soğumaya bırakıyorsunuz. Bu arada yarım paket kremayı çırpıyorsunuz. ( dilerseniz tüm paketide çırpabilirsiniz ) Muhallebi soğuyunca üzerine çırpılmış kremayı ince bir tabaka halinde sürüyorsunuz. Onun üzerine de kırılmış cevizleri serpip buzdolabında soğumaya bırakıyorsunuz. Ben bir gece bekletiyorum o zaman daha lezzetli oluyor. Servis ederken de uzun dikdörtgenler kesip yuvarlayarak rulo haline getiriyorsunuz. Sunumu hoş, bir o kadar da doyurucu tatlı afiyet olsun ...

    Hiç yorum yok:

    Yorum Gönder

    LinkWithin

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...