19 Eylül 2013 Perşembe

Yazdan Bir Esinti - Tavuklu Patlıcan





Ben patlıcanı ve onunla yapılan her yemeği çok severim. Muhtemelen benim gibi patlıcan hayranı vardır aranızda. Her şekilde pişirilmeye ve sunulmaya müsait bir sebze kendisi :) Baktım bugüne kadar hiç patlıcanlı tarif yayınlamamışım bende bu tarifi ekliyeyim dedim. Gerçi çok uzun zamandan beridir herhangi bir paylaşımda bulunmuyorum. Daha dorusu bulunamıyorum. Gerek bir sürü hastalığın gerekse son bir buçuk yıldır iş hayatına geri dönmemden kaynaklı herhangi bir paylaşımda bulunamadım. İnşallah bundan sonra yine yeni yeniden sizlerle birşeyler paylaşmaya başlıyacağım. Hadi bakalım hayırlısı. Gelelim yemeğimize :)

Malzemeler:
  • 3 adet bostan patlıcan ( Ben daha lezzetli buluyorum )
  • 1/2 kg tavuk göğsü
  • 1 büyük baş soğan
  • 2 adet sivri biber
  • 3-4 diş sarımsak
  • 3-4 adet domates
  • Zeytinyağı
  • Çiçek yağı (patlıcanları kızartmak için)
  • Tuz
  • Karabiber
Yapılışı: Patlıcanları alacalı soyup 1-1,5 parmak kalınlığında halka halka doğrayın. Zamanınız varsa patlıcanları tuzlu suda bekletebilirsiniz. Benim her zaman zamanım olmuyor. Denk geldiğinde bekletiyorum. Sonra patlıcanları (tuzlu suda beklettiyseniz kurulayarak :) ) yağda kızartıyoruz. Çok fazla kızartmanıza gerek yok. Sonuçta daha suyla birlikte de pişicek. Bu arada iç harcını hazırlayalım. Tavuk etini küçük kuşbaşılar şeklinde doğrayıp zeytinyağı eklediğiniz tavada suyunu çekene kadar kavurun. tavuklar suyunu çekince yine küp şeklinde doğradığınız soğanları ilave edin. Soğanları bir iki çevirdikten sonra ince ince doğradığınız biber ve sarımsaklarıda ilave edip kavurmaya devam edin. Sebzeleriniz ölünce küp küp doğradığınız domatesleri ilave edip, domatesler tam suyunu çekmeden tuz ve karabiberi ilave edip altını kapatın. Sonra ister fırın tepsisine ister tencereye bir dilim patlıcan koyup üzerine dilediğiniz kadar harçtan ekleyin ve diğer parça patlıcan ile üzerini kapatın. Tüm malzemeniz bitene kadar yanı işleme devam dein. İç harcı kavurduğunuz tavayı bir bardak kadar su ile çalkalayıp kalan soslu kısımla birlikte tencereye yada tepsinize ilave edin. Tencere pişirecekseniz kapağı kapalı şekilde ve kısık ateşte 20 dakika kadar pişirin. Tepside ve fırında pişirmeyi tercih ediyorsanız su miktarını biraz arttırabilirsiniz ve ilk 10 dakika tepsinizin üzerini yağlı kağıt ile kapatmanızı öneririm. son 10 dakikakda üzerini açıp sıcaklığıda biraz düşürebilirsiniz. Afiyet olsun ....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...