19 Kasım 2013 Salı

LEBENİYE ÇORBASI



Ben bu çorbayı birkaç yıl önce kuzenimden öğrenmiştim. Çok hoşuma gitmişti. Biraz zahmetli ama hem lezzetli hem de oldukça besleyici bir çorba. Kış da gelmişken hazır çorba tariflerine de başlamak gerekiyor bence :) Kışın işten eve gelince sıcacık bir çorbanın yerini hiçbirşey tutmuyor. Şöyle dumanı üzerinde bir çorba hmmm mis gibi. Kokusunu alır gibi oldum :)) Neyse lafı fazla uzatmadan tarife geçelim isterseniz.

Malzemeler:
  • 1 kg. yoğurt
  • 1 adet yumurta
  • 1 su bardağı haşlanmış nohut
  • 1 çay bardağı pirinç
  • 250 gr. kıyma (az yağlı)
  • 1 adet orat boy soğan
  • Tuz
  • Karabiber
  • Nane
  • Pul Biber
Yapılışı: Yoğurdu tencereye alıp, içerisine 1 adet yumurtayı kırıyoruz. Yoğurtla yumurtayı çıpıp yumurtayı iyice yedirdikten sonra çorba kıvamı alacak şekilde su ilave edip iyice karıştırıyoruz. Ocağın üzerine alıp kaynayana kadar karıştırarak pişiriyoruz. Kaynamaya çıkınca içerisine 1 çay bardağı pirinci ilave ediyoruz. Pirinçler pişinceye kadar bizde kıymamız ile köftelerimizi hazırlıyoruz. Köfteyi hazırlamak için 250 gr. kıymamıza 1 orta boy soğanı rendeliyoruz tuz ve karabiber ilavesini yaptıktan sonra iyice yoğuruyoruz. Köfte harcından nohut büyüklüğünde minik köfteler hazırlıyoruz. Pirinçlerin pişmesine yakın haşlanmış nohutları ilave edip kaynatmaya devam ediyoruz. Bu arada hazırladığımız minik köfteleri tavada az miktarda sıvı yağ ile kızartıp, kaynamakta olan çorbamıza ilave ediyoruz. 5 dakika kadar kaynattıktan sonra ocağın altını kapatalım. Pul biber ve naneyi yağda yakalım. Dilerseniz tencerenin içerisine ilave edebilirsiniz, dilerseniz de çorbaları servis ederken isteyenlerin tabağına ilave ederek servis edebilirsiniz. Afiyet olsun.

Not: Dilerseniz miktarları kendi zevkinize göre ayarlayabilirisiniz. Köfte ve nohut miktarlarını :)) Misafirleriniz için oldukça hoş ve değişik bir çorbadır. Tavsiye ederim.

2 yorum:

  1. Merhabalar,
    Ben de bu camiada yeniyim, blog yazıyorum. "Yemek Kulübü" dikkatimi çekti, katılmayı düşünüyorum aslında, keyifli paylaşımlarda bulunmak ve en önemlisi de geri dönüşler almayı çok seviyorum, her türlü yorum benim için çok değerli...
    Adresim: fulyapimlezzetler.blogspot.com
    Blog ismim: "SİHİRLİ YEMEK KUTUSU"
    Birlikte hoş paylaşımlarda bulunalım, keyifli dakikalar geçirelim isterim.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. çok harika bir çorba tadı da çok muhteşem olmalı

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...