24 Ekim 2018 Çarşamba

Glutensiz Yaşam

Yeniden merhabalar ... Bir baktım ki bu ilk göz ağrım olan bloğumu yıllardır ellemiyorum. Gerçi aslına bakarsanız o kadar yoğun zamanlar yaşıyoruz ki son dönemlerde. Bunu sadece kendim için söylemiyorum. Hepimiz için söylüyorum. Nedendir bilinmez, belki teknolojinin artmasından onun hayatımızdaki yoğunluğundan ve hızındandır belki de kendi döngümüzü ona adapte ederek yaşıyoruz ve insanca yaptığımız birçok şeye zaman ayırmıyoruz. İnsanca yaptığımız derken en basitinden kendimize zaman ayırmak mesela. Boş kaldığımız da telefondaki app lere takılmak yerine balkonda oturup bir fincan çayla yoldan gelen geçen kalabalığı seyretmeyi atlıyoruz mesela. Onların bu koşuşturmasıyla neler yaptıkları hakkında düşünerek hayatı anlamlandırmak yerine telefonda onu bunu beğenmeye uğraşıyoruz. Hepimiz yapıyoruz bunu ve kendimizi hayatımızı tüketiyoruz. Ben artık biraz etrafıma bakmaya karar verdim. Bunda da biraz oğlumun da payı var. Nasıl derseniz; öncelikle hızla büyüyor ve onunla geçirebileceğim zaman azalıyor. Kısa bir zaman sonra bizlerle değil kendi ortamlarında takılmaya başlayacağından istesek de istemesek de birbirimizden daha kopuk olacağız. Tabi ben bunların yaşanmaması adına fikirler üretmeye çalışıyorum ama ne kadar başarılı olur bilinmez. Ayrıca oğlumun bu senenin başında yeni evimize taşınmamızla beraber allerjik astımı olduğunu öğrendik. Sanırım bu artık günümüzdeki hemen hemen her çocuğun yaşadığı bir durum. Değişen dünya koşulları neticesinde ki bunlara ayrıntılı olarak şimdilik değinmeyeceğim ama; ilerleyen zamanlarda bu konuyla ilgilide yazabilirim belki, zaten hepimizin de bildiği şeyler. Neyse efendim konuyu dağıtmayalım. Senenin başında karşılaştığımız bu durumla ilgili olarak gerekli tedavilere başladık. Tabi ki bu hastalığın kendini tekrar ettiği bahar dönemlerinde doktor kontrolüne gitmemiz gerekliydi. Biz de öyle yaptık ve gittik. Ve yeni bir durumla karşılaştık. Yeni durumumuz ise ki sonra sizlerle ayrıntılarını  paylaşacağım, oğlumun glutene allerjisi olduğu ve tüm bu durumları tetiklediğini öğrendik. Yani artık kısacası glutensiz bir yaşam bizi bekliyor. Bende son 2 haftadır bu yaşama ayak uydurmaya ve içinde gluten olmadan 10 yaşındaki bir çocuğu nasıl besleyebilirim onun çabası içerisindeyim. Birşeyler yapmaya başladım ve sizlerle de o tarifleri paylaşmaya ve bu konu hakkında öğrendiklerimi paylaşmaya karar verdim. Önümüzdeki günlerde hem tarifleri hemde gluten direnci ve allerjik astım üzerine bildiklerimi ve öğrendiklerimi sizlerle paylaşacağım. Umarım bizim durumumuzda olanlara da bir faydası olur. Şimdilik kalın sağlıcakla :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...