Lezzet Dilimleri


Lezzet dilimleri benim zaman zaman kahvaltı, zaman zaman ise beş çayı için yaptığım atıştırmalıklardır. Genelde bu dilimleri yapmaya evde çok fazla kalmış kırıntı peynir, küçük parça sucuk, sosis ya da salam kalmışsa yapmaya karar veririm. Aslında çocuklar içinde oldukça renkli ve besleyici okul sonrası ya da hafta sonu kahvaltısı olarak da yapabileceğiniz son derece lezzetli bir yiyecektir. Deneyin memnun kalacaksınız. Yapması da son derece basit. Bu kadar övmeden sonra en iyisi tarife geçmek :)
Malzemeler:
  • 1 adet yumurta
  • 2 adet sivri ya da çarliston biber
  • 1 büyük boy domates
  • Evde kalmış peynir (Miktarı ve cinsi önemli değil. Hatta mümkünse birkaç çeşit peynir var ise daha iyi)
  • Evde parça olarak kalmış sucuk
  • Malzemenin yettiği kadar ekmek dilimi
  • Karabiber
  • Kekik
Yapılışı:
Tarife geçmeden evvel size yukarıda verdiğim miktarlarla alakalı bir açıklama yapmak isterim. Diyeceksiniz ki malzemenin yettiği kadar ekmek, dilimi evde kalmış peynir vs. gibi miktarlar olurmu. Ama inanın ben bu dilimleri büyük çoğunlukla evde kalan malzemelerimi değerlendirmek için yaptığımdan hiç kesin bir miktarım olmadı. eğer denerseniz sizde ne demek istediğimi anlıyacaksınız. O yüzden elinizdekilere göre herşeyi ayarlamak size kalmış benden genel bir tarif....
Derin bir kasenin içerisine evde kalmış olan parça peynirlerimizi alıyoruz. Ben bu sefer peynir olarak iki kibrit kutusu büyüklüğünde ezine peyniri, üç kibrit kutusu büyüklüğünde kaşar peyniri ve 1 kibrit kutusu büyüklüğünde tulum peyniri kullandım. Tulum ve kaşar peynirlerini rendeledim, ezine peynirini de çatalla ezdim. Hepsini kasemizde birleştirdim. Üzerine biberleri ince ince kıydım, domatesleri de küçük küçük doğradım. Yine bir kibrit kutusu (bugün ölçü vermeye madem kibrit kutusu ile başladım hepsini öyle vereyim bari dedim :) ) büyüklüğünde olan sucuğu da küçük küpler halinde doğrayıp diğer malzemelere ilave ettim. Üzerlerine bir adet yumurtayı kırdım ve kaşık yardımıyla karıştırdım. En son olarak da karabiber ve kekiği ekledim. İsteyenler acı biber de ilave edebilirler. Ben bu sefer iyi ki ilave etmemişim çünkü doğradığım biberlerden biri acı çıktı gerçi daha da lezzet katmıştı ama acı sevmeyenler için kötü sürpriz olmaması açısından biberleri doğramadan kontrol etmekte fayda var. Baharatlarımızı da ilave ettikten sonra bir kere daha malzemelerimizi harmanlıyoruz ve ekmek dilimlerimizin üzerine bolca hazırladığımız bu harçtan koyuyoruz. Ben dilimli ve kepekli ekmek kullandım ama sizler evdeki bayat ekmeklerinizi dilimleyip kullanabilirsiniz ki bende genelde öyle yapıyorum ama bu sefer eşimin krizi tuttuğu için dilimli ekmek alarak yapmak durumunda kaldık :) Fırınımızı 200 dereceye ayarlıyoruz ve ekmek dilimlerimizin fırın tepsisinin içerisine yerleştirdiğimiz yine fırınımıza ait ızgaranın üzerine yerleştirerek fırına veriyoruz. Direk tepsiye yerleştirdiğimizde alttan buhar yaptığından ekmekler yumuşak kalıyor. Biz daha kıtır sevdiğimizden ben bu şekilde pişiriyorum ama yumuşak severler yağlı kağıt serilmiş tepside de ekmekleri pişirebilirler. Ekmeklerimiz yaklaşık 10 dakikada hazır oluyor. Yanına da misss gibi bir çay çok iyi gidiyor benden söylemesi. Afiyet olsun.....

Yorumlar