Tavuk Sarma (Kaşarlı, Jambonlu)


Davet Yemekleri İçin Kolay ve Lezzetli Bir Seçenek
Gerçekten hazırlaması ve pişirmesi son derece kolay ama gösterişli bir yemek olduğundan davet sofralarınızda ana yemek olarak kullanabileceğiniz bir seçenek. Aslında ben bu yemeği beşamel sossuz yapıyordum ancak bir ara marketten aldığım beşamel sosun kullanma tarihi dolmadan kullanayım diye bu sefer beşamel sos kullandım. İyi ki de kullanmışım çünkü ortaya güzel bir görüntü çıktı ve tadı da gayet iyi olmuştu. :)
Kısacası siz bu tarifi iki türlü de yapabilirsiniz. Ya sadece tavuk sarmalarını hazırlar pişirir öyle servis edersiniz ya da üzerine beşamel sos döküp öyle servis edersiniz.

Malzemeler:
  • 1/2 kg. tavuk göğsü (tavukçunuz da şnitzellik olarak hazırlatılmış)
  • 1 dilim kaşar peyniri
  • 6 adet dana jambon
  • Soya sosu
  • Tuz
  • Karabiber
  • Beşamel sos
  • 1 su bardağı rendelenmiş kaşar peyniri
Yapılışı:
Tavukları ben tavukçumdan alırken şnitzellik olarak alıyorum. Sizler ben marketlerden paketli alıyorum diyorsanız tavuk göğüslerini evde yatay olarak ikiye bölün ve inceltmek için dövün. Eğer tavuklar ince olmazsa o zaman hem sarımı zor oluyor hem de kalın olduğundan içi çiğ kalabiliyor. Tavuk parçalarını alıyoruz ve düzgünce tezgahımıza yerleştiriyoruz. Çok az tuz ve dilediğiniz miktarda karabiberle tatlandırıyoruz. Üzerine dana jambonu, malzemelerde belirttiğim bir dilim kaşarı kibrit çöpü şeklinde parçalara ayırıyoruz ve bu parçalardan birkaç taneyi jambonun üzerine yerleştiriyoruz. Sonra sigara böreği sarar gibi sarıyoruz. Ama yanlarını içe doğru kıvıramıyorsanız önemli değil açık şekilde de sarabilirsiniz. Teflon tavada çok az yağı kızdırıyoruz ve tavukları yerleştirip her tarafları kızarana kadar 2-3 dakika çevirerek pişiriyoruz ve üzerlerine çok az soya sosu ilave edip çok az da yani yaklaşık bir çay bardağı kadar kaynamış su ilave edip üzerini bir kapakla kapatıp, 5-10 dakika o şekilde kaynatıyoruz. Kaynama işlemini hallettikten sonra tavuklarımızı bir fırın kabına alıp fırına sürüyoruz. Tavuklar fırında iken bizde beşamel sosumuzu (ben knorr hazır beşamel sosundan kullandım) paket üzerinde yazdığı gibi pişirip hazırlıyoruz. Fırından tavukları alıp hemen üzerlerine döküp tekrar fırına sürüyoruz. Beşamel sosun üzeri hafif pembeleşene kadar bekliyoruz ve rendelenmiş kaşar peynirimizi de ilave edip üzeri kızarıncaya kadar fırınlıyoruz. Afiyet olsun .....

Öneriler:
  • Yukarıda da belirttiğim gibi ben son kullanma tarihi bitmeden kullanmak için hazır beşamel sos kullandım. Siz evde kendiniz de beşamel sosu yapabilirsiniz. Beşamel sos için; 1 kaşık un, 1 su bardağı soğuk süt ve tereyağı gerekli. Yağı eritin. Unu ekleyip kavurun. Sütü ekleyip sürekli karıştırarak pişirin. Kaynamaya çıkınca bir tutam tuz ve karabiber ilave edip kapatın. Bu tarifi aynı oranlarda arttırarak malzemenizin çokluğuna göre arttırabilirsiniz.
  • Yarım kilo tavuk göğsünden 4 parça büyük, 2 parça küçük olmak üzere 6 adet çıkıyor. Siz kişi sayısına ve kişilerin yeme durumuna göre kiloyu ayarlayabilirsiniz.
  • Evinizde tavukları inceltmek için et dövücünüz yoksa; temiz bir taş ya da mermer parçası veyahut ta sarımsak havanının tokmağını kullanabilirsiniz.
  • Soya sosunu da damak tadınıza göre ilave etmeyebilirsiniz ya da evinizde yoksa. Ama soya sosu kullanıyorsanız tuzu az kullanmanızda fayda var zira yemeğiniz çok tuzlu olabilir.

Yorumlar

Yorum Gönder