Kolay Yemek ..... Dürüm Döner :)


Bu hafta sonu çok hamarattım :) Bir iki güzel yemek yaptım. Pazar günü Urla'ya kahvaltıya gittik. Resimlerimi düzenledim. Derken ortaya sizinle paylaşmak istediğim bir sürü şey çıktı. elimden geldiğince bugün bunları yayımlayacağım. Olmadı yarın devam edeceğim yayımlamaya. İlk olarak en kolay hazırladığım yemekten bahsederek başlamak istedim.
Biz ailecek bu döner etkinliğini zaman zaman yaparız. Diyeceksiniz ki ne gereği var evde uğraşmanın her köşe başında bir dürümcü var nasılsa. Ama öyle değil işte. Bence evde yapmanın keyfi bir başka ve içinde ne olduğunu da çok net biliyorsunuz.
Malzeme listesi vermiyorum bu kez. Marketlerden dilediğiniz miktarda et döner alınız. Ben genelde et reyonlarında kilo ile satılan yarı pişmiş dönerlerden alıyorum. O şekilde bulamazsam paketli ürün olarak da banvit kırmızının et dönerini kullanıyorum. Bu dürümü yine marketlerde paketli reyonlarda satılan tavuk dönerle de yapabilirsiniz. Yine marketlerden paketli lavaşlardan alabilirsiniz ki ben öyle yapıyorum. Zaten öyle yapmasam adı kolay yemek olmazdı :) Ve son olarak da domates, soğan ve maydanoz alıyoruz süsleme için ya da evdeki malzemelerimizden kullanıyoruz.
Ben teflon tavada dönerleri ısıtıyorum hatta biraz fazla ısıtıyorum çünkü biz biraz kızarmış seviyoruz. Lavaşları ısınan dönerlerin üzerine bastırıp alıyorum ve tezgahın üzerine yayıyorum. Üzerine döneri koyuyorum. Soğanlarını ilave ediyorum. Tabii önceden soğanları piyazlık doğruyorum ve kıyılmış maydanoz, sumak ve tuzla karıştırıp hazırlıyorum.


Soğanların üzerine domatesleri diziyorum ve dürüm şeklinde sarıyorum.



 İsterseniz sos olarak ketçap mayonez kullanabilirsiniz. Ya da bizim zaman zaman yaptığımız dönerci sosundan yapabilirsiniz. Dönerci sosu gayet basit; konserve domates salçasını çok az yağda kavuruyorsunuz, kıvamı oldukça koyu olacak şekilde suyu ilave edip bir taşım kaynatıyorsunuz. Ve dürümü kapatmadan önce yerleştirdiğiniz malzemelerin üzerine kaşıkla gezdiriyorsunuz. Afiyet olsun......

Yorumlar