Keşkül (Ev Keşkülü)


Geçen akşam canımız çok tatlı istedi evde de hazırda bir şey yoktu. Ne yapalım, ne yapalım derken eşim dolapta mısır nişastası buldu. Bununla bir şey yapamazmısın diye sordu. Düşündüm bir aralar çok sevdiğimiz aile dostumuz Serpil ablam bir tariften bahsetmişti. Hemen onu aradım ve tarifi aldım. Hemen yaptık ve yedik. İyi ki de hatırlamışım. Çok da güzel oldu.Bu aralar görüşemiyoruz. Aslında Serpil ablama bir uğrama şansım olsa ne tarifler çıkacak ama. İnşallah bu dileğimi en kısa zamanda gerçekleştirebilir, tattığım lezzetleri hem sizle paylaşır hem de midemi bayram ettiririm. :)

Malzemeler:
  • 1 kg. süt
  • 1 çay bardağı mısır nişastası
  • 2 çay bardağı şeker
  • 1 yumurtanın sarısı
  • 1 paket vanilya
  • Üzeri için dövülmüş antep fıstığı
Yapılışı:
Sütü tencereye koyuyoruz. Mısır nişastasını, şekeri, yumurtanın sarısını ilave edip ocağa koymadan güzelce karıştırıyoruz. Sonra ocağı yakarak kaynayana kadar karıştırarak pişiriyoruz. Ocağı kapatır kapatmaz vanilyayı ekliyoruz. Bu küçük ayrıntıyı yani sütlü muhallebi ya da krema gibi pişen şeylere vanilyayı ocağı kapatır kapatmaz eklemek daha iyi sonuç verdiğini severek takip ettiğim Hünerli Bayanlar Müge Hanım'ın bir tarifinden öğrenmiştim. Vanilyayı da karıştırdıktan sonra keşkülümüzü kaselere boşaltıyoruz. Üzerine de süslemek için normalde antep fıstığı konuyor ama evde kalmadığı için ben cevizle süsledim fotoğrafta görüldüğü üzere :) Afiyet olsun ....

Öneriler:
  • Daha pastanevari bir tat istiyorsanız malzemeleri yarım çay bardağı mısır nişastası, yarım çay bardağı pirinç unu olarak değiştirebilirsiniz.

Yorumlar