Kremalı Mantarlı Makarna


Makarnayı sevmeyen var mıdır? diye sorsam heralde çoğunuzdan hayır cevabını alırım heralde. Birçok kere durumu kurtaran yemektir makarna. Yapımı kolay, soslarıyla çok farklı seçenekler veren bir yemek türüdür. Bende ne zamandır, az sonra vereceğim tarifi yapmak istiyordum. Eşim makarnayı ve mantarı çok sever. Geçen hafta doğum günüydü ve hafta içi olduğu için ona özel bir şey yapamamıştım. Ama hafta sonu bunu gerçekleştirdim. Umarım sizde dener ve seversiniz.

Malzemeler:
  • 1 paket makarna (ben pastavillanın papardelle 250 gr. olan makarnasını kullandım)
  • 1 paket krema
  • 10-12 adet iri mantar
  • Tuz
  • Karabiber
  • Tereyağı ve zeytinyağı
Yapılışı:
Makarnayı tuz ilave ettiğimiz suda haşlıyoruz. Makarnanın pişme miktarını damak tadınıza göre ayarlayabilirsiniz. Makarna haşlandıktan sonra süzgüye alıp soğuk sudan geçiriyoruz. Makarna süzgüde iken tenceremize az tereyağı az zeytinyağı koyuyoruz. Yağ kızınca iri iri doğradığımız mantarları ilave edip, mantarlar sularını salıp tekrar çekene kadar kavuruyoruz. Mantarlar suyunu çekince kremamızı ilave edip kaynayana kadar bekliyoruz. Tuz ve karabiberini ilave edip süzgüde bekleyen makarnalarımızı sosa karıştırıp, iyice ısınana kadar pişiriyoruz. Afiyet olsun .....

Yorumlar