Mayonezli Patates Salatası


En güzel ve kullanım alanı geniş bir salata :) Yapımıda kolay olması nedeniyle birçok davet ve misafir ağırlamada menüye mutlaka koyduğumuz bir lezzettir. Ben bu salatayı birçok değişik şekilde yapıyorum. Mayonezli, sade, bol otlu, yumurtalı vs. Bu kez mayonezli yapmıştım ve fotoğraflamak aklıma geldiği için sizlerle de paylaşıyorum ....

Malzemeler:
  • 3-4 adet büyük patates
  • 3 adet taze soğan
  • 1 adet limon
  • Maydanoz, dere otu
  • 1 yemek kaşığı mayonez
  • Zeytinyağı
  • Tuz
  • Karabiber, pul biber
Yapılışı:
Patatesleri haşlıyoruz. Kabuklarını soyup, iri küpler halinde doğruyoruz. Taze soğanları çok ince olmayacak şekilde kıyıyoruz. Maydanoz ve dere otunu da kıyıp üzerlerine ilave edip, elimizle harmanlıyoruz. Ayrı bir kapta limonu, zeytinyağını, mayonezi, tuzu, karabiberi ve pul biberi karıştırıyoruz. Patateslerin üzerine gezdirip, kaşıkla güzelce karıştırıyoruz.Afiyet olsun ...

Öneriler:
  • Dilerseniz sosa bir tatlı kaşığı kadar nar ekşisi ekleyebilirsiniz. Nar ekşisi koyarsanız limonu biraz azaltmakta fayda var.
  • Baharat olarak da sumak ilave edebilirsiniz. Ben sumak koyduğumda nar ekşisi koymuyorum. Tatlar çok birbirine karışıyor.
  • Ayrıca mayonezli patates salatasına haşlanmış yumurta da çok yakışıyor.

Yorumlar