Yılbaşı Hindisi


Bu hindi konusu bizim evde bir handikap, hatta kabus gibidir. Nedenine gelince birkaç yıl evvel eşimin şirketi yılbaşında tüm çalışanlarına hindi dağıtmıştı. Evet gayet hoş bir olay gibi görünse de bizim için bir kabusa dönüşmüştü. Çünkü hindi 8 kg.dı ve biz iki kişiydik. O yılbaşı kimi bulabildiysem çağarmıştım ama herkes önceden planını yapmıştı tabi ki. Neyse gelebilenler geldi ama yılbaşına kadar o hindiyle bir sürü macerada yaşamadık değil. Bir kere buzdolabında yer sorun oldu. Nereye koysak bir türlü sığdıramadık. En sonunda sebzeliği tamamen çıkartarak yerine koyduk :) Tabi birde pişirme derdi vardı. Hayatımda hiç hindi pişirmemiştim. Girdim internete araştırdım ettim. internetten bulduklarımı kendi bilgilerimle harmanlayıp, ortaya karışık bir sos hazırlayıp, üzerine sürdük, folyoyla kapatıp bir pişirme fırınına verdik. Gayet güzel pişmişti ama bize biraz sert gelmişti. Belki de biz alışık olmadığımızdandı orası bilinmez ama biz sevmemiştik hindiyi :)
Ve bu senede ki ameliyatımın 2. gününde eşim yine elinde bir hindiyle sürprizzzz diye çıkageldi. Şirket yine hindi vermişti. Ama bu sefer hindi 3 kg kadardı. Boyutunu görünce derin bir oh çekmişim :) Daha önceki tecrübemizden dolayı bu sefer nasıl pişiririmde sert olmaz diye düşünürken cumartesi günü CNNTürk kanalında Arda'nın mutfağı diye bir programa denk geldim ve yılbaşı hindisi pişiriyorlardı. Pür dikkat izledim ve tarif hoşuma gitti. Bende bu tarifi yapmalıyım diye düşünürken kardeşim aradı ve abla böyle böyle bir şey izledim bence o tarifi yapmalısın dediğinde çok güldüm. Çünkü oda Arda'nın mutfağını izlemişti. Ve karar verildi o hini pişirildi. Tarifini az sonra vereceğim. Umarım ileriki yılbaşlarında sizlere de bir rehber olur. :)

Malzemeler:
  • 1 orta boy hindi (yaklaşık 3 kg.)
  • 2 adet patates
  • 2 adet soğan
  • 3 diş sarımsak
  • 2 adet havuç
  • Tereyağı
  • Tuz
  • Karabiber
Yapılışı:
Hindinin içini dışını bir güzel yıkayıp kağıt havluyla kuruluyoruz. İyice yumuşatılmış tereyağı ile tüm hindiyi her tarafı iyice olacak şekilde yağlıyoruz. Tuz ve karabiberide serpip tekrar ovalıyıyoruz. Elinizi korkak alıştırmayın bolca yağlayın hindiyi. Beklerken erimemesi için hindiyi dolaba kaldırıyoruz. Sonra patatesleri ve soğanları iri iri küpler halinde doğruyoruz. Havuçları da iri iri doğruyoruz. Sarımsakları ise ikiye bölüp hepsini bir yerde tuz ve karabiberle harmanlıyoruz. (Ben bahsettiğim o programın başını kaçırdığımdan bazı yerlerde doğaçlama yaptım.) Hindimizin içine dolduruyoruz. Benim hazırladığım malzemeler fazla geldiği için kalan kısmını fırın poşetine koyarak pişirdim. Hindiyi doldurduğumuz yeri kürdan yardımıyla kapatabilirsiniz. Ayaklarınıda yanmayan iple bağlayıp sabitliyorsunuz. Üzerini güzelce alüminyum folyo ile kapatıyoruz ve önceden 220 derece ısıttığımız fırına sürüyoruz. Önce 40 dakika 220 derecede, sonra da kilo başına 40 dakika 180 derecelik fırında pişirmeye devam ediyoruz. Bizim hindi yaklaşık olarak 3 kg olduğundan ben fırında ilk 40 dakika haricinde (3x40) 120 dakika daha tuttum. Bu süre sonunda folyoyu açarak kızarıklığını kontrol ettim. Tam istediğimiz gibi kızarmadağından ve süremiz azaldığından üzerini açarak bir 30 dakika daha fırında tuttuk ve sonuç güzel oldu :) Pişerken tepside biriken suyunu ayrı bir kaba alıp biraz un ve su ilavesi ile koyu bir sos haline getirip servis ederken üzerine gezdirdik. Gayet lezzetli bir sonuç çıktı ortaya. Afiyet olsun ....

Öneriler:
  • Ben içi çiğ koydum hindiye. Biraz çiğ kalmış gibi geldi bize. O yüzden size tavsiyem hindiyi doldurmadan önce içi biraz kavurup bir çay bardağı suyla çok az pişirmeniz.
  • Evdeki fırınlar restoran yada pişirim fırınları gibi güçlü olmadığından pişirme sürenize bir yarım saat de üzeri açık olarak pişirmeyi ilave etmeyi unutmayın.

Yorumlar