Dana Rosto


Tarifler uzun zamandır birikti ama ben bir türlü bilgisayar başına geçip düzenleyemedim. Ne zormuş ev hanımlığı yahu :) Özellikle de 2 yaşında bir çocukla birlikte :)) Mayıs başından beri işsizim malum. Evde olmaya alışmaya çalışıyorum hala. O yüzden ne yaptıklarımı derleyebiliyorum ne de yeni bir şeyler deneyebiliyorum. Neyse bu kadar dert yanma yeter :) Az sonra tarifini vereceğim yemek tam davet ya da kutlama sofralarına uygun nefis bir ana yemek. Aslında yapılışı oldukça kolay ve az malzemeli ama pişirme süresi oldukça uzun ve sabır gerektiriyor. Dana rosto çoğu zaman kıymadan yapılır özellikle de firmaların öğle yemeklerinde. Ama ben oldum olası o rostoyu sevememişimdir ve bana göre o bir rosto taklididir. Ben az sonra sizlere direk dana nuardan yapılan bir et klasiği dana rostoyu tarif edeceğim elimden geldiğince.

Malzemeler:
  • 1 kg. dana nuar
  • Tereyağı
  • Un
  • Tuz, karabiber
Yapılışı: Dana nuarımızı tuz ve karabiberle güzelce ovalayıp, küçük parça tereyağı ile tencereye alıyoruz. Yüksek ateşte etin her tarafının tavını aldırıyoruz. Etin her tarafının tavını aldıktan sonra 1 su bardağı sıcak suyu tencereye ilave edip kapağını sıkıca kapatıp, ocağın altını iyice kısıyoruz. Arada suyun durumuna bakarak ve kalmadığında yine sıcak olacak şekilde ilave ederek yaklaşık 1-1,5 saat kısık ateşte pişiriyoruz. Servis edeceğimiz tabağa alıp, tencereye bir parça tereyağı ilave edip bir yemek kaşığı unla kavuruyoruz. Unun kokusunu alıp hemen kaynar su ilave ediyoruz. Suyun miktarını sosumuz koyu boza kıvamında olacak şekilde ayarlıyoruz. Tenceredeki etin pişme sırasında kalan kefi, tereyağı ve unla birleşince ortaya oldukça lezzetli bir sos çıkıyor. Tabi sosu bir taşım kaynatıyoruz ve tuzunu, karabiberini kontrol ederek ilave ediyoruz. Servis tabağına aldığımız etin üzerine gezdirerek döküyoruz. Afiyet olsun ...

Öneriler:
  • Eti servis etmeden hemen önce tabağa alın. Eğer erken pişirdiyseniz, servis edeceğiniz zaman tencereye çok az kaynar su ilave edip, kısık ateşte ısıtıp ondan sonra eti tabağa alın ve sosu ondan sonra yapın.
  • Dilerseniz sosu üzerine gezdirmek yerine ayrı bir sos kabında sofraya getirebilirsiniz ve dileyenlerin tabaklarında servis edebilirsiniz.
  • Etin dilimlenmesini sofrada yapmanızı tavsiye ederim. Sunumunuzun daha şık olmasını sağlıyor. :) 
  • Ayrıca ben dana rostoyu haşlanmış patates dilimleri ile servis etmeyi seviyorum. Bu pataes dilimleri için genelde bulabildiğim zamanlarda taze patates kullanmayı yeğliyorum. Taze patatesleri kabuklarırını iyice yıkayıp sarımsak ve kekik ile haşlıyorum. Servis etmeden evvel, tencerede kızdırdığım tereyağında bütün olarak üzerleri hafif kızarana kadar çevirerek kızartıyorum. En son tabağın kenarlarına kabuklu olarak dilimleyerek diziyorum ve nuarı ortasına alıyorum. Çok şık ve birbirine yakışan bir lezzet oluyor. Benden söylemesi :))

Yorumlar