Lavaş Pizza



Gayet kolay bir lezzet. Aslında birgün önce evde dürüm döner yapmak için aldığımız ve arta kalan, marketlerde tortilla lavaşı diye kolayca bulabileceğiniz lavaş kendisi. Pazar sabahı kalkınca gözüme takıldı. Baktım kalıp bayatlayacaklar benim de aklıma onları değerlendirmenin kolay bir yolu geldi. Gerçi tadının nasıl olacağını pek bilemesem de yine de denemeye karar verdim. Sonuç güzel oldu :)
Sizde ister arta kalmış lavaşlardan yada sadece bu iş için lavaş alarak da deneyebilirsiniz. Yapımı da inanılmaz kolay :)

Malzemeler:
  • 2 adet lavaş
  • 10-12 adet dilim sucuk
  • 1 adet dilimlenmiş domates (oldukça ince dilimlenmiş)
  • 1/2 su bardağı kaşar peyniri
  • 1 tatlı kaşığı salça
  • Tuz, karabiber, kekik
  • 1 yemek kaşığı zeytinyağı
Yapılışı: Zeytinyağı salça kekik tuz ve karabiberi bir kapta karıştırıyoruz. Lavaşın üzerine salçalı karışımı sürüyoruz.Üzerine dilimlenmiş sucuk ve domatesi dizip, onların da üzerlerine kaşar serpiştiriyoruz. 200 derecede ısıtılmış fırında kaşar peynirleri eriyene kadar (yaklaşık 5 dakika kadar) tutuyoruz. Afiyet olsun ... Ben elimdeki malzemeyi değerlendirmek adına yaptım. Sizler miktarı kendi elinizdeki malzeme miktarına göre ayarlayabilirsiniz.

Yorumlar