Kitap Koleksiyonum

Hayatımda şimdiye kadar koleksiyonunu yapmayı başarabildiğim tek şey Agatha Christie'nin 50 ye yakın kitabıdır herhalde. Agatha Christie bende okuma alışkanlığını başlatan yazardır. Onun kitaplarınıda bana aşılayan en büyük teyzemin iki kızı yani kuzenlerimlerimdir. ( Diğer kuzenlere ayıp olmasın ama en sevdiklerim demekten kendimi alamayacağım. Benim çocukluk ve gençlik yıllarımın ve hatta hatta hala yaşamımın birçok alanında en çok yer alan kişiler olarak herhalde en sevilenler olmayı da hak ediyorlardır. :) ) O zamanlar eski kitapçılardan kitap almak modaydı ve en ucuz yoluydu kitap okumanın. Hiç unutmadığım sahnelerden biridir onlarla birlikte eski dar Bornova sokaklarının arasındaki eski kitapçılara gidip elimizdeki Agatha Christielerle yenilerini değiştirmek. Artık o zamanlarda mı içimde kalmış yoksa daha aklımın erdiği büyüdüğüm zamanladanmı bilinmez aklımın bir köşesindeydi hep biriktirmek ve sadece kendime saklamak Agathaları. Hatta yeni basımları değil özellikle eski basımlarını biriktirmek istedim hep. Birkaçının eski basımı var elimde hatta aynılarının yeni basımlarıda. Diyeceksiniz ki niye yeni gıcır gıcır basımlıları dururken eski kirli yırtık hatta bazı sayfaları kayıp basımları bu kadar istiyorsun? Eski kitaplardaki o koku için istiyorum eski basımları. Çünkü o koku, o eski kitapları kiralamaya gittiğimiz zamanları getiriyor gözümün önüne ve beni son derece mutlu ediyor. Neyse şimdi bırakalım bu anıları. Belki ileride birgün kuzenlerim ve benim maceralarımıza bir yolculuk yaparız, kim bilir :)
Agatha Christie'yi birçoğunuz muhtemelen duymuşsunuzdur. Ama duymayanlarınızda olabilir tabiki. Onlar için küçük bir tanıtım vereyim. :) Agatha Christie dünyanın en iyi polisiye romanları yazarı olarak bilinir. Yarattığı 2 karakterle özleşmiştir. Hercul Poirot ve Miss Marple. Kısaca bu kadar bir tanımlama kendisi için yeterlidir diye düşünüyorum. Uzun uzadıya bir hayat hikayesi ekleyerek sizleri sıkmak istemem. Sonra zaman içinde yeri geldikçe küçük bilgiler eklerim yine kendisi ile ilgili.
Burada sizlerle koleksiyonumda olan kitaplarını paylaşmak istedim. Ara ara burada kitapları hakkında kısa bilgiler verip, mümkün olursa da kitaplarının kısa bir özetini yayınlamak istiyorum.
İşte yanımda olan bir kitabı: Noel Kekinin Gizemi





Arka kapakta kitabın kısa bir özeti yer almakta. Resimleri henüz ekli olarak blog sayfamda göremediğimden okunaklı olup olmadığını pek anlayamıyorum. :) Eğer yeterli değil ise bir çaresine bakarız artık. Bugünlük benden bu kadar. Şimdi acilen çıkmam lazım. Yarın gerekli düzeltmelerle ilgilenirim. :)

Yorumlar