Çok Çikolatalı ve Vişneli Pasta


Bu pasta benim ilk pasta denemem. Yani tabi ki daha öncede pasta yapmışlığım vardır ama bu her şeyiyle benim yaptığım bir pasta olduğu için benim ilk pastam diyorum. Yaparken gerçekten keyif aldım. Gerçi biraz meşakkatli bir uğraşmış ama inanın değerdi. :) Az sonra size tarifini vereceğim. Muhtemelen uzun bir anlatım olacak ama gözünüz korkmasın aslında yapılışı o kadar da uzun sürmüyor. Bu arada belirtmek isterim ki pandispanyanın ve kremanın (ben kendimce bir iki ekleme yaptım) ana tariflerini Hünerli Bayanlar sitesinden aldım. Sürekli takip ettiğim ve tariflerini denemeye çalıştığım bir site ve sitenin sahibi Müge Hanıma yeri gelmişken bir teşekkür de etmek isterim.
Malzemeler:

KLASİK KAKAOLU PANDİSPANYA (24 cm'lik kalıp için)
  • 4 Adet Yumurta
  • 4 Türk Kahvesi Fincanı Toz Şeker
  • 3 Türk Kahvesi Fincanı Un
  • 2 Yemek Kaşığı Kakao
  • 2 Yemek Kaşığı Sıvı Yağ
  • 3 Yemek Kaşığı Kaynar Su
  • 1 Paket Kabartma Tozu
  • 1 Paket Vanilya
KAKAOLU PASTACI KREMASI
  • 3 Su Bardağı Süt
  • 2 Çay Bardağı Şeker
  • 1 Yemek Kaşığı Un
  • 2 Yemek Kaşığı Kakao
  • 2 Tatlı Kaşığı Mısır Nişastası
  • 2 Adet Yumurta Sarısı
  • 1 Paket sütlü çikolata ( Ben ilave ettim)
  • 3/4 su barağı soğuk sütle hazırlanmış krem şanti (Ben ilave ettim)
ÜST KAPLAMASI
  • 200 ml krema
  • 240 gr çikolata ( Ben 2 paket bitter bir paket sütlü çikolata kullandım )
İÇ SÜSLEMESİ
  • Damla çikolata (Miktarını zevkinize göre ayarlayabilirsiniz)
  • Vişne (Miktarını zevkinize göre ayarlayabilirsiniz)
  • 1 su bardağı vişne suyu
Yapılışı:
Öncelikle pandispanyanın yapılışı ile başlayalım. Ben tariflerimi yukarıda da söylediğim gibi Hünerli Bayanlar sitesini baz alarak yaptım. Birçok yerde araştırdım ve inceledim en düzenli anlatım bana orada geldiği için onu baz aldım. Kendisine buradan teşekkür etmek isterim. Gelelim tarifimizeee .... Bir kere pastamızın kıvamında olmasını istiyorsak pandispanyasını birgün önceden hazırlayın diyor tüm tarif edenler ve dedikleri gibi birgün önceden yaparak dinlendirdiğinizde daha kolay kesiliyor. Önce 4 adet yumurtamızın aklarını cam (cam olması çok önemli, birçok gezdiğim sitede, ki yerli yabancı tüm sitelerden bahsediyorum, özellikle cam olmasını vurguluyorlar yumurtanın akının kıvam alabilmesi için) bir kasede krem şanti kıvamını alana kadar mikserle çırpıyoruz, krem şanti kıvamına gelince şekerimizin yarısını (2 Türk kahvesi fincanı şeker) ilave edip biraz daha çırpıyoruz. Ayrı bir yerde ise şekerimizin yarısını (2 Türk kahvesi fincanı şeker) ve 3 yemek kaşığı sıcak suyu köpük köpük olana kadar çırpıyoruz. Sonra çırpılmış yumurta sarılarını yumurta aklarımıza ekliyoruz ve ya bir tahta kaşık ya da el çırpıcısı yardımıyla karışmalarını sağlıyoruz. Bu arada tüm toz malzememizi bir kaba eleyerek hazırlıyoruz. Hepsini bir kaşıkla karıştırabiliriz. Sonra yumurtalarımıza yavaş yavaş ekliyoruz ve yine bir tahta kaşık yada el çırpıcısı yardımıyla yavaş yavaş karışmalarını sağlıyoruz. Çok fazla karıştırmamaya dikkat ediyoruz. Kalıbımızın dibini (kenarlarını yağlamıyoruz çünkü kabarırken pandispanya kenarlara tutunabilsin diye) margarin ya da tereyağı ile güzelce yağlıyoruz ve unluyoruz. Karışımımızı kalıbımıza döküp 180 derece önceden ısıtılmış fırına sürüyoruz. Fırınınızın pişirme durumuna göre 45 dakika ila 1 saat arasında pandispanyanız pişmiş olur. Benim fırınım 45 dakikada pişirdi ve ben ilk 40 dakika fırının kapağını açmadım ki genelde tavsiye edilen de odur. Sonra bir kürdan ya da bıçak yardımıyla kontrol ederek fırını kapatabilirsiniz. Pandispanyanızı dışarı alarak soğuyunca kalıbından çıkarın ve strech filmle kaplayarak dinlenmeye bırakın.
Kremamızın yapımı ise çok kolay;sütü,unu,nişastayı, kakaoyu, şekeri ve yumurta sarılarını bir tencereye koyuyoruz ve muhallebi kıvamına gelene dek karıştırarak pişiriyoruz. Üzeri göz göz olunca ocağımızın altını kapatıyoruz. Buraya kadar klasik tarif. Ben diğer çeşitlerini de okuyarak kendimce bir harmanlama yaptığım kısıma geldiğimizde, ocağın altını kapattığımızda çikolatamızı ilave edip eriyinceye kadar karıştırıyoruz. Ara ara karıştırarak kremamızı soğutuyoruz. Ara ara karıştırmayı lütfen ihmal etmeyin çünkü üzeri kabuk tutuyor. Kremamız ılınırken bir kenarda krem şantimizi hazırlayalım. Ben bir su bardağından az süt kullandım daha yoğun olması için. Soğuyan kremamıza hazırladığımız krem şantimizi ilave ederek mikserle çırpıyoruz ve buzdolabına atıyoruz. (pasta yapım hazırlıkları sırasında kendisini toplaması için 5-10 dakikalığına).
Bir gün önceden hazırladığımız pandispanyamızı alıyoruz ve üç kata ayırıyoruz. (ister bıçak isterseniz de ip kullanarak kesebilirsiniz.) İlk katı pastamızı servis edeceğimiz tabağımıza alıyoruz çünkü sonradan yer değiştirmesi pek mümkün olmuyor. Vişne suyu ile her yerini ıslatıyoruz. Sonra üzerine hazırladığımız kremamızdan bir kat sürüyoruz ve üzerine dilediğimiz miktarda vişne ve damla çikolatamızı serpiyoruz. İkinci dilim pandispanyamızı üzerine koyuyoruz ve aynı işlemi uyguluyoruz. (Şimdi şöyle bir açıklamada bulunayım süslemenizi isterseniz bir katına vişne diğer kata çikolata damlaları koyarak da yapabilirsiniz. Vişneyi ben dondurulmuş kullandım. Kullanmadan önce vişneleri bir tel süzgüde süzüp sularını iyice aldırırsanız daha iyi olur.) Kalan son dilim pandispanyayı koyup üzerine kaldıysa kremamızı yayıyoruz.( Yine bir açıklama :) : kremayı ara katlara yoğun olarak kullandıysanız kalmamış olabilir o yüzden ee ben şimdi ben ne yapacağım diye düşünmeyin. Kalmadıysa problem değil. Kaldıysa şayet ince bir tabaka olarak üzerini ve yanlarını kaplayın.) Veee pastamızı kendisini toplaması için buzdolabına atın. Bu arada da en üst kaplama için siz bir kapta kremayı ısıtın ve çikolataları içerisine ekleyip erinciye kadar karıştırın ve soğumaya bırakın. Hazırlamış olduğunuz ganaj soğuyunca pastamızı dolaptan çıkarıp, ganajı üzerine döküyoruz ve düzgünce her yerini kaplanmasına çalışıyoruz. Kaplama işleminden sonra pastamızı dolaba atıp bir gece dinlendiriyoruz. Biraz uzun gibi görünse de aslında yapımı hiç de o kadar uzun sürmüyor. Afiyet olsun...

Yorumlar