Kuzenimin Doğum Günü

Dün akşam kuzenimin doğum günüydü ve ben hediye olarak ilk kez denediğim bir pastayı hediye olarak kendisine götürdüm. Bu aralar bu tür tatlılara merak salmış durumdayım. Eskiden ben böyle hamur işlerini bir türlü beceremezdim. Ama son dönemde bana ne olduysa güzel şeyler yapmaya başladım. :) (Biraz kendini beğenmiş bir ifade oldu ama bunu çevreden aldığım tepkilere göre söylüyorum.) Aslında ilk kez gerçek bir pasta yapmayı denedim ve çok şükür oldu. Herkes çok beğendi. Doğum günü olan kuzenim ona eski zamanların pastalarını hatırlattığını ve lezzetinin çok güzel olduğunu söyledi ve hatta en iyi doğum günü hediyesinin bu olduğunu da ayrıca belirtti. Diyeceksiniz ki ne de olsa kuzenin ama kendisi oldukça geçekçidir ve beğenilerini acımazsızca dile getirir. Sizlerle masamızda olan bazı yemeklerin ki daha çok hamur işleri olan şeylerin tariflerini paylaşmak istiyorum. Özellikle iki adet hamur işi bizim yıllardır yaptığımız ve çok severek yediğimiz yemeklerdir. Birincisi en büyük teyzemin (ki kendisi ailemizin en yenilikçi tariflerini deneyen aynı zamanda da eski tarifleri de bir o kadar güzel yapan yemek pirimizdir) yapmış olduğu Domates Pidesi ve annemin yapmış olduğu Isırganlı Börek (aslında ısırganlı gözlemesini daha çok severiz ama bu sefer zamanı olmadığından börek şeklinde yapmış kendisi ama ben size her ikisinin de tarifini vereceğim ilerleyen zamanlarda da ısırganlı gözlemenin fotoğrafını da eklemeyi umuyorum). Birdeee tabikiiiii benim yapmış olduğum Vişneli ve Bollll Çukulatalı pastamın tarifini paylaşmak istiyorum.
Kuzenimin doğum günü sofrası :)


Eveetttt bu gördüğünüz teyzemlerdeki doğum günü soframız çekimler pek iyi olmasa da ilk sırada geçen gün tariflerini verdiğim Ev Simitleri (ama bunlar içli ev simitleri kısacası teyzem yine yenilikçiliğini korumuş ve sade olan ev simitlerini içli ev simitlerine çevirmiş ve gerçekten harika olmuşlar), domates pidesi ve vişneli ve çukulatalı pasta yer alıyor. Masanın ilerleyen yerlerinde kısır, annemin ısırgan otlu börekleri, yine teyzemin keçi patileri dediği bir tür pişi, zeytinyağlı yaprak sarması ve biber dolması yer almaktaydı. Şimdi bu birbirinden nefis yiyeceklerin tariflerini vermeye başlıyorum.
Bu yazımın altında sadece ev simitlerinin nasıl içli ev simitleri haline dönüştüklerini anlatacağım, diğer tarifleri ise kendi başlıkları altında sunmayı planlıyorum.
Ev simitlerinin tarifini daha önce vermiştim. Bu simitlerin yapımı da onlarla aynı sadece simit haline getirilmeden önce elimizin arasında silindir hale getirdiğimiz simitleri tezgah üzerinde elimizle azıcık açtırıp içerisine dilediğimiz içi koyduktan sonra aynı şekilde yuvarlatıp, elimizde döndürüp halka yaparak simit haline getiriyoruz. Teyzemin bu simitlerin içerisine nasıl bir iç koyduğuna gelirsek (ki o bu soruya her zaman aman be kızım elimin altında ne varsa onları koydum der ama o el nasıl bir else hep mükemmel sonuçlu şeyler ortaya çıkar), haşlanmış patates rendesi, lor yada çökelek (kalmış peynir kırıntıları da işinizi görür) , ince ince doğranmış (çentilmiş) pırasa, taze soğan, tuz, karabiber. Siz istediğiniz bir içi ilave edebilirsiniz. Aslına bakarsanız ben doğranmış zeytinin de bu simitlere çok yakışacağını düşünüyorum ve en kısa sürede yapmayı planlıyorum. Hepinize afiyet olsun .......

Yorumlar