Tavuk Şinitzel


Bu hafta inanılmaz yoğun bir hafta geçirdim. Bayram öncesi yoğunluğu oldu ilk kez bizim şirkette. :) Ama güzel oldu en azından zaman nasıl geçti anlamadım. Bunların tavuk şinitzelle ne alakası olduğuna gelince, aslında 1 hafta önce yapmış olmama rağmen ancak şimdi sizlerle paylaşabiliyor olmamla alakalı :) Neyse lafı fazla uzatmadan ben tarife geçeyim en iyisi. artık tavuk şinitzel için evde uğraş harcamamız gerekmeden marketlerden hazırlarını alıp yiyebiliyoruz ama evde yapınca hem içinde ne var biliyoruz hemde evde yapmanın keyfi bir ayrı oluyor. Bir de açıkçası ben daha lezzetli buluyorum ev yapımı olan şinitzeli.
Malzemeler:
  • 1 kg. tavuk şinitzel (Sadece tavuk satan yerlerde örneğin ben Lezita'nın bir bayisinden alıyorum tavuk şinitzel istiyorum dediğinizde göğüs etinden hazırlıyorlar hemen :) )
  • 2 su bardağı galeta unu
  • 2 su bardağı un
  • 1 su bardağı kırılmış sade cornflakes
  •  2 adet yumurta
  • 2 çay bardağı süt
  • Tuz
  • Karabiber
  • Kimyon
  • Toz tavuk bulyon
Yapılışı:
Yukarıda malzeme listesinde de belirttiğim gibi herhangi bir marka tavuk üreticisinin bayisinden hazırlatarak tavuk şinitzellik tavukları alıyoruz. (1kg. yaklaşık olarak 8 büyük 4 küçük parçadan oluşuyor. 4 kişilik bir yemek için fazla fazla yeten bir miktar.) Önce üzerindeki kaplamayı yapmak için gerekli olan hazırlıklarımızı yapmalıyız. Hazırlıkları anlatmaya geçmeden sizlere bir şeyi açıklamak isterim. Yukarıda üzerini kaplamak için verdiğim un, galeta unu, yumurta vs. oranları değişebilir. Ben miktarları fazla fazla verdim. O yüzden önce verdiğim ölçülerin yarısını kullanarak kaplama malzemelerini hazırlayalım. Eğer yeterli gelmezse geriye kalan malzemeleri de aynı şekilde hazırlayarak kaplama işlemine devam edebilirsiniz. Bu küçük açıklamadan sonra artık hazırlamaya başlayalım. Genişçe bir kapa bir bardak unumuzu koyalım ve bir kenara kaldıralım. Sonra yine genişçe bir kap içerisine galeta unumuzu (eğer evde galeta ununuz kalmamışsa ki benim bu sefer başıma geldi hemen evde buzlukta duran bayatlamış ekmeklerden köftelerim için robotta çekerek hazırlamış olduğum ekmek kırıklarım aklıma geldi ve onları biraz daha robotta çekerek un haline getirerek galeta unu yerine kullandım. İsterseniz sizde yapabilirsiniz böylece bayatlayan ekmeklerede yeni bir ekmek kapısı bulmuş oluyoruz.:) ), tuz, karabiber,kimyon ve toz bulyonu ilave ediyoruz. Bunların miktarlarını siz kendi ağız tadınıza göre ayarlayın ama toz bulyonun oranına göre tuzu ilave edin lütfen. Biliyorsunuz ki bulyon tuzlu bir karışım o yüzden dikkatli olmakta fayda var. Ben karabiber ve kimyonu birer çay kaşığı, tuzu yarım çay kaşığı, toz bulyonu da 2 çay kaşığı olarak ekliyorum. En son olarak da elinizle ufaladığınız yarım bardak sade cornflakesi ilave ediyoruz. Bir kaşık yardımıyla tüm malzemeleri karıştırıyoruz ve onu da bir kenara kaldırıyoruz. 1 yumurta ve 1 çay bardağı sütü de yine genişçe bir kapta çırpıyoruz. Sıra geldi kaplama işlemini yapmayaaa. Tavuk şinitzellerimizi önce una, sonra yumurtalı karışıma en son ise galeta unlu karışıma her yönü tamamen kaplanacak şekilde buluyoruz. Tüm tavuklarımızı bu sıra ile hazırlayıp, strech filmle kaplayıp, dolapta pişireceğimiz vakte kadar dinlendiriyoruz. (Eğer vaktimiz yoksa direk pişirebiliriz.). Pişireceğimiz zaman dolaptan çıkararak tavada hazırlamış olduğumuz bol ve kızgın yağın içerisine atarak her iki tarafı da kızarana kadar pişiriyoruz. Eğer ben kızartmalardan uzak durmaya çalışıyorum diyorsanız da o zaman fırında yağlı kağıt serilmiş tepside, 180 derece ısıtılmış fırında her iki tarafı kızarana kadar da pişirebilirsiniz. Afiyet olsun....

Yorumlar