Happy birthday to meeee ........


Doğum günü pastalarım
Bu sene kendi pastalarımı kendim yaptım. Tam içimden bir şeyler denemek geçiyordu ki baktım doğum günüm gelmiş. Hah dedim benimde tam aradığım bahane :) Geçenlerde bir arkadaşımızda yediğimiz balkabaklı pastanın tadı damağımda kalmıştı. Gerçi onlar pastayı hazır almışlardı ama ben kendim yapabilir miyim diye denemek istedim. Pastayı yediğim gün ağzımda kalan tadı hatırlamaya çalıştım ve hasbelkader bir karışım hazırladım ve pastayı yaptım. Sonuç pasta çok beğenildi. Bu kadar beğenileceğini ummamıştım. Benim için güzel bir doğum günü hediyesi oldu açıkçası. Bu arada yazının başından beri pastalarım, pastalarım diyorum fark etmişsinizdir. Balkabaklı pastam deneysel bir pasta olacaktı. Dolayısıyla doğum günümü riske atamazdım. O yüzden bir de limonlu ve bademli pasta yaptım. Veee oda çok beğenildi. Sanırım bu yazı baştan aşağıya kendimi beğenmişlik yaptığım bir yazı gibi olacak ama gerçekten beğenildiler :) Az sonra her ikisininde tarifini vereceğim. Neyse nice mutlu senelere doğum günü olan herkese......

Limonlu ve Bademli Pasta
 


Malzemeler: 
Pandispanya için:
  • 4 adet yumurta
  • 4 kahve fincanı şeker
  • 4 kahve fincanı un
  • 1 kahve fincanı yoğurt
  • 2 yemek kaşığı sıvı yağ
  • 3 yemek kaşığı kaynar su
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 1 limon kabuğu rendesi
Krema için:
  • 3 su bardağı süt
  • 2 çay bardağı toz şeker
  • 1 çay bardağı un
  • 2 tatlı kaşığı mısır nişastası
  • 1 limon kabuğu rendesi
  • 2 adet yumurta sarısı
  • 1 paket krem şanti
  • 1 su bardağından bir parmak az süt (krem şanti için)
Üst kreması ve süsleme için:
  • 2 paket krem şanti (benim pandispanyam büyük olmuştu)
  • 2 bardak süt
  • 1 su bardağı kırılmış badem
Yapılışı:
Daha önce Çok çikolatalı ve vişneli  pasta tarifinde verdiğim pandispanya ile aynı şekilde yapılıyor. Sadece burada yumurta sarılarına kaynar su,sıvı yağ ve şeker ile birlikte yoğurt da ilave ediliyor. Birde en son olarak rendelemiş olduğunuz limon kabuklarını ilave ediyorsunuz. Yine pandispanyanızı birgün önceden hazırlayabilirseniz daha iyi olur. Bu sefer içerisinde yoğurt olduğu için daha ıslakımsı bir pandispanyanız olacak. O yüzden krema ile dolgu yapmadan önce pandispanyanızı ıslamanıza gerek kalmıyor.
Kremamızın yapılışı ise; bütün malzemeyi tencere koyup, kaynayana kadar pişiriyoruz. Ocağı kapatınca da limon rendemizi ekleyip şöyle bir karıştırıyoruz ve kremamızı ılımaya bırakıyoruz. Bu arada bir su bardağından bir parmak az olan sütle hatta daha bile az olabilir krem şantimizi hazırlıyoruz ve ılınmış olan kremamıza ilave edip, mikser yardımıyla çırpıyoruz.
Pandispanyamızı üç parçaya bölüyoruz. Servis edeceğimiz tabağa taban olacak parçayı koyup hazırladığımız kremadan üzerine sürüyoruz ve üzerine kırık badem parçalarından serpiyoruz. İkinci kat içinde aynı uygulamayı yapıyoruz. Üçüncü parçayı koyarak ara dolgusunu bitiriyoruz.
Üst süslemesi için 1,5-2 bardak arası soğuk sütle 2 paket krem şantimizi hazırlıyoruz ve pastamızın üzerini kaplıyoruz. Dilediğimiz gibi üzerini süslüyoruz. Afiyet olsun...


Yorumlar