Baklava Yufkası İle Kıymalı Börek



Bu kadar lezzetli olacaklarını bilseydim çok önceden alır yapardım. Yılbaşı akşamının en beğenilen yiyeceğiydi. Tam çıtır çıtır börek sevenler için ideal bir börek. Hem lezzetli hem de yapımı çok kolay. Ani haber verip gelecek olan misafirler için kolaycacık hazırlanıveren bir tarif. Pastanelerden, börekçilerden aldığımız börekler ile aynı hatta daha bile lezzetliler. Biraz çok övdüm ama gerçekten çok leziz olmuşlardı. Sadece bir kusuru vardı. Üzerine sürdüğümüz yağı sürmemiz gerekiyormui. Bir daha ki sefere not edildi üzerine sadece yumuta sürülecek :)

Malzemeler:
  • 1 paket baklava yufkası (ben marketten aldım kapalı olarak 800 gr.lık bir poşetti )
  • 300 gr. dana kıyma
  • 2 adet soğan
  • 1 yumurtanın sarısı 
  • Zeytinyağı
  • Tuz
  • Karabiber
  • Susam ve çörek otu
Yapılışı:
Benim aldığım yufkalar paketten kare çıktı. Bu baklava yufkasıyla ilk deneyiyim o yüzden bende paketten ve fırından ne çıkacak açıkçası pek bilemiyordum :) Tepsiye yağlı kağıdı serin. Tavada kıyma ve soğanları güzelce kavurun. Tuz ve karabiberini ilave etmeyi unutmayın. Kıymayı başka bir kaba alarak soğumaya bırakın. Sizde yufkaları hazırlamaya başlayın. Ben dört adet yufkayı üst üste koydum ama aralarına fırça ile azar azar zeytinyağı sürdüm. En üstteki yufkaya yani harcı koyacak olduğuma yağ sürmedim. Hazırladığımız harcı yufkanın uzun kenarı boyunca koyuyoruz. Sıkıca sarıyoruz. İç malzemesinin yettiği yere kadar bu şekilde böreklerimizi hazırlıyoruz ve tepsiye diziyoruz. Fırına sürmeden rulo böreklerimizi üç parçaya bölüyoruz ki piştikten sonra keserken dağılma yaşamayalım diye. Üzerine fırça yardımıyla yumurta sarısını sürüyoruz ve ister çörek otu isterseniz de susam yahut da her ikisini birden kullanarak süslüyoruz. 180 derecelik fırında üzerleri kızarana kadar pişiriyoruz. Afiyet olsun.

Öneriler:
  • Yukarıda da söylediğim gibi biz böreklerin üzerine önce zeytinyağı sonra yumurta sürdük ve bize göre çok yağlı olduğuna karar verdik. Siz yağlıyı seviyorum diyorsanız o şekilde de yapabilirsiniz. Ya da yumurta sarısını ve yağı karıştırıp o şekilde de sürebilirsiniz.

Yorumlar