Evde Ne Varsa Poğaçası :))


Annemin Ellerinden Mis Gibi Bir Poğaça
Dün eşimin doğum günüydü. Malum çalıştığım için ben hafta sonuna erteledim planlarımı. Yoksa iki arada bir derede olmuyor. Yani yaptıklarım istediğim gibi olmuyor. O yüzden bu sefer aceleci olmamaya karar vererek hafta sonuna erteledim planlarımı. Ama annem sürpriz yapmış. Hem poğaça hem de kendisinin meşhur rulo pastasından yapmış. Yedik ve her zamanki gibi çok beğendik. Ben ne yaparsam yapayım maalesef annem gibi poğaça yapamıyorum. Herhalde anne eli değmiş gibi denilen şey bu :) Tabii hemen fotoğrafını çektim ve bloga koyacağım dedim. Anneme tarifi sordum her zaman ki gibi aman ne bulduysam onu koydum dedi. Ama diyorum anne ne var bunun  içinde, yok söylemem diyor. İç harcını zaten baban hazırladı git ona sor diyor. Neyse sonunda anlaşmaya vardık. Ben onların söylediklerini aynen dedikleri gibi yazmam şartı ile tarifi aldım. Gerçi ölçü pek yok ama inanın çok lezzetliydi. Annemin değimiyle ki bu tür poğaçalara öyle denirmiş; İşte karşınızda Kocakarı Poğaçası :))))

Malzemeler:
  • 2 adet yumurta (bir tanesinin tümü, diğerinin akı sarısı poğaçaların üzerine sürülecek)
  • Yoğurt
  • Ayçiçek yağı
  • 100 gr. margarin
  • Kabartma Tozu
  • Un ( aldığı kadar )
İç Harç:
  • Kalıntı beyaz peynir
  • Kalıntı lor
  • 1 adet haşlanmış patates
  • Maydanoz
  • Tuz
  • Karabiber, Pul biber
Yapılışı: 
Hamur için gerekli olan malzemeleri derin bir kapta yoğuruyoruz. (Hamur için gerekli olan malzemeleri yazarken 2 yumurta deyip birinin tamamını diğerinin sadece akını kullanacağımızı belirtmiştim. Kalan sarı poğaçaların üzerine sürülecek.) Biliyorum gayet baştan savma bir tarif gibi oldu ama inanın çok lezzetli bir poğaça oluyor. Sadece tavsiye olarak şunu söyleyebilirim; sıvı yağ ve yoğurt miktarını birer çay bardağı olarak koyun, unu hamur ele yapışmayan ve kolay şekil alabilen kıvama geldiğine ilave edin. Bu arada iç için de bir tane patates haşlayın ya da hazırda varsa onu kullanın. Annemle babam özellikle peynirlerin kalan peynirler olduğunu belirtmemi istediler. Lezzetin oradan kaynaklandığını söylediler :)
Tüm iç harç malzemesini bir kaba alıp elimizle yoğuruyormuşuz. Çatalla ve ya başka bir şeyle ezmiyormuşuz. Babam için mutlaka elle yoğurularak hazırlanması konusunda ısrarcı, aynı lezzeti yakalamak istiyorsak :) Hamurumuzdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıyoruz, elimizle hafifçe açtırıp içerisine iç harçtan koyuyoruz ve istediğimiz şekli vererek kapatıyoruz. Yağlı kağıt serdiğimiz tepsiye diziyoruz. Üzerlerine ayırdığımız yumurtanın sarısını sürüp, fırında üzerleri kızarana kadar pişiriyoruz. Afiyet olsun ....

Yorumlar