Gavurdağı Salatası


Bu salatayı ne zamandır yapmak istiyordum. Bir türlü denk gelip de yapamamıştım. Biraz el oyalayıcı bir salata ama yemeside bir o kadar güzel. Birçok sitede ve televizyonda tarifini görmüştüm. Bende hatırımda kaldığı kadarıyla yılbaşı sofrası için bu salatayı yaptım. Herkes tarafından beğenildi. Sadece annem pek sevmedi. O da böyle karışık şeyleri ve nar ekşisini pek sevmediğinden :)

Malzemeler:
  • 4 adet taze soğan
  • 2 adet sivri biber
  • 3 adet domates
  • 1/2 adet kuru soğan
  • 1/2 demet maydanoz
  • 1 çay bardağı iri kırılmış ceviz
  • Nar ekşisi
  • Zeytinyağı
  • Tuz
Yapılışı:
Taze soğanları minik minik doğruyoruz. Biberleri tohumlarını temizledikten sonra onları da ince inde kıyıyoruz. Daha doğrusu taze soğanların ebadında olacak şekilde doğruyoruz. domateslerimizi kabuklarını soyduktan sonra küçük küçük doğrayıp diğer malzemelere ekliyoruz. Kuru soğanı da aynı şekilde doğradıktan ve az bir tuzla ovduktan sonra soğanları da ilave ediyoruz. Sonra maydanozları kıyıp ekliyoruz. En son kırılmış cevizleri ekleyip, tüm malzemeleri karıştırıyoruz. Nar ekşisi ve zeytinyağını ekleyim son bir kez harmanlayıp servis tabağımıza alıyoruz. Afiyet olsun .....

Öneriler:
  • İsterseniz pul biber ekleyerek tatlandırabilirsiniz. Tabii doğradığınız biberler acı değil ise :)
  • Ben biraz da limon ilave ettim. Bizim damak tadımız daha ekşici olduğundan dayanamadım ekledim. Gerçi yarım limonun yarısı kadar ekledim ama güzel oldu. Dilerseniz siz de deneyebilirsiniz.

Yorumlar