Kereviz Salatası

Yılbaşı sofrasında çok beğenilen lezzetlerden biriydi. Genelde kereviz sevmeyenlere kerevizi sevdiren salata ya da meze olarak geçer. Oldukça kolay uğraştırmayan bir mezedir. Umarım sizlerde denersiniz ve sevmeyenlere de bu vesile ile sevdirirsiniz.

Malzemeler:
  • 1 irice kereviz
  • 1-2 diş sarımsak
  • 1 yemek kaşığı mayonez
  • 2 tepeleme yemek kaşığı kese yoğurdu
  • Tuz
  • Karabiber
Yapılışı:
Kerevizi soyun ve rendenin iri tarafı ile rendeleyin. Üzerine kese yoğurdunu mayonezi, dövdüğünüz sarımsakları, tuzu, karabiberi ve bir iki damla limon suyunu ilave edip hepsini güzelce karıştırın. Bu tarifi sadece mayonezle de yapanlar oluyor ama ben hem daha besleyici hemde kilolara daha az zararımız olsun diye yoğurtla yapıyorum. Mayonez sevmeyenler sadece yoğurt ile de yapabilirler. Afiyet olsun ....

Rus Salatası

Yılbaşı sofrasındaki diğer bir mezeydi rus salatası. Gerçi tarifini vermeye pek gerek yok ama yine de kısaca özetlemekte fayda var diye düşündüm ve hazır fotoğrafını da çekmişken yayınlıyayım dedim. Genelde yapımı herkes tarafından bilinen en kolay mezelerdendir rus salatası. Ben bu sefer işin kolayına kaçtım. Bir küçük kavanoz garnitür aldım. 2 yemek kaşığı mayonez ile karıştırdım. Alın size rus salatası. Ama ben içerisine birazda kornişon turşuda eklerim her zaman. Bence daha lezzetli oluyor. Afiyet olsun .....

Yorumlar