Bademli Arpa Şehriye Pilavı


Ne zamandır aklımdaydı. Denemek istiyordum şehriye pilavını. Kısmet bu hafta sonunaymış :) Daha önce hiç pişirmediğim için aslında biraz korkarak yaptım ama sonuç güzel oldu. Güzel, basit ve değişik bir pilav oldu. Değişiklik arayanlara ya da davet sofralarını şenlendirmek isteyenlere şiddetle tavsiye olunur.

Malzemeler:
  • 2 su bardağı arpa şehriye
  • 1 avuç dolusu badem
  • Tereyağı
  • Tuz
  • Tavuk bulyon (eğer hazırda tavuk suyunuz varsa tabiki tavuk suyu )
  • 4,5 su bardağı sıcak su
Yapılışı:
Yağı tencerede eritiyoruz. Yağ miktarını ağız tadınıza göre ayarlayabilirsiniz. Ben 2 çorba kaşığı kullandım. Yağ eridikten sonra şehriyelerimizi ilave ediyoruz ve şehriyeler renk değiştirene kadar sürekli karıştırarak kavuruyoruz. Bu arada şehriyelerden 1 dakika kadar sonra bademleri de ilave ediyoruz. Şehriyeler renk değiştirdiğinde ki yakmamaya özen gösteriyoruz; sıcak suyumuzu bulyonumuzu ve tuzumuzu ilave edip, ocağın altını kısık ateşe ayarlıyoruz. Şehriyeler suyu çekene kadar pişiriyoruz. Şehriyeler suyu tamamen suyu çekince bir kere karıştırıp altını kapatıyoruz ve tencerenin üzerini bir bezle örterek demlenmeye bırakıyoruz. Afiyet olsun ....

Öneriler:
  • Evinizde hazırda tavuk suyunuz varsa su miktarını yarı tavuk suyu yarı su olarak değiştirerek yapabilirsiniz. Eminim daha lezzetli oalcaktır.
  • Ben 4,5 su bardağı su kullandım. Bu ilk deneme olduüu için sürekli ilave ederek buldum. Siz şehriyelerin ğişmişliklerini ne oranda seviyorsanız, o oranda suyu arttırıp eksiltebilirsiniz. +,5 su bardağı ile gayet yumuşak bir kıvam oluyor.
  • Bademden hoşlanmıyorsanız ilave etmeyebilirsiniz.

Yorumlar