Fırında Yumurta


Kahvaltılarınız için değişik bir tarif. Bu tarifi Lezzet Dergisinin internet sitesinde görmüştüm. Bana değişik ve şık bir tarif gibi gelmişti. Geçtiğimiz hafta sonu denemek için fırsatım oldu. Bazı değişiklikler yaparak tarifi uyguladım. Beğenildi efenim :)) Sizde kahvaltıya misafir davet ettiyseniz ve değişik bir şeyler yapmak istiyorsanız tam aradığınız tarif. Hem sunumu hem de tadı açısından tam bir lezzet :)

Malzemeler:
  • 4 yumurta
  • 2 adet taze soğan
  • 1 çay tabağı dolusu ince kıyılmış sucuk
  • 1 paket krema (yaklaşık olarak)
  • Tereyağı
  • Tuz
  • Karabiber
Yapılışı:
Öncelikle şunu belirtmek isterim yukarıdaki malzeme miktarlarını kişi başına bir yumurta gelecek şekilde arttırıp azaltabilirsiniz. Öncelikle tek kişilik fırın kaplarınızı tereyağı ile yağlıyorsunuz. Ama abartmamaya özen gösterin çünkü krema kullanacağımızdan yoğun yağ tadı olmasın. Üzerine bir tatlı kaşığı kadar kremayı yayın. Kremanın üzerine dilediğiniz miktarda taze soğanın yaprak ve beyaz kısımlarından doğrayın. Üzerine ince ince kıymış olduğunuz sucuklardan ilave edin. Sucukların üstüne de yumurtanızı sarısını bozmamaya dikkat ederek kırın. Üzerine tuz ve karabiberi serpin. En üste de 1 yemek kaşığı dolusu kremayı yayın. Gözünüze az gelirse biraz daha ilave edebilirsiniz. Diğer tüm malzeme ve kaplara da sırasıyla aynı işlemleri uygulayın. Fırınınızı 200 derecede ısıtın. Kapları tepsiye yerleştirin ve tepsinin içerisine kapların yarısına gelecek şekilde su ilave edin. Ben sıcak su koydum. Fırına sürün. Yumurtanızı nasıl pişmiş seviyorsanız o sürede fırında tutup çıkarın. Ben yaklaşık 10-15 dakika beklettim fırında. Afiyet olsun ...

Yorumlar

  1. çok değişik bir yumurtalı tarif,daha önce hiç görmedim .ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim. Umarım denersiniz. Bende ilk kez yaptım ama başarılı oldu :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder