Çikolatalı Parçalı Kurabiye


Bu kurabiyenin tarifini Dr.Oetker'in şekerli vanilin paketi üzerinde gördüm ve uygulamaya karar verdim. Aslında çok uzun zamandan beridir yapmak istediğim bir şeydi. Ama nedense elim erip de yapamamıştım. O kadar çok çikolatalı kurabiye tarifi bulup bir yerlere not etmiştim ama hayata geçirebildiğim olmamıştı. Ta ki Dr.Oetker paketi üzerindeki tarif elime geçene dek. Denedim ve son derece de başarılı bir tarif oldu. Umarım sizlerde denersiniz :)

Malzemeler:
  • 200 gr. margarin
  • 1 su bardağı şeker
  • 2 adet yumurta
  • 2,5-3 su bardağı un
  • 1 su bardağı kırık fındık
  • 50 gr. kırılmış çikolata
  • 1 paket vanilya
Yapılışı:  Yumuşak (oda ısısında yumuşamış) margarinimizi 2 dakika kadar mikserle çırpıyoruz. Daha sonra bir bardak şekeri ve vanilyayı ilave edip çok az çırpıyoruz. 2 adet yumurtamızı teker teker bu karışıma ilave ederek çırpmaya devam ediyoruz. 2-3 dakika çırptıktan sonra mikserin devrini yavaşlatıp unumuzu ilave edip karıştırıyoruz. Son olarak da 1 su bardağı kırılmış fındığı ve çikolata parçalarını ekleyip bir spatula yardımıyla karıştırıyoruz. Yağlı kağıt serdiğimiz tepsimize 2 tatlı kaşığı yardımıyla hamuru paylaştırıyoruz. Parçaların üzerlerini düzeltmiyoruz. 160 derece ısıtılmış fırında 15-20 dakika kadar pişiriyoruz. Afiyet olsun ...

Yorumlar