Geleneksel Tatlı Sütlaç


Geleneksel tatlarımızdan biri olan sütlaç, çocuklarımız için de oldukça besleyici bir tatlı. Ben oğluma son zamanlarda süt içeremiyorum. Bu yüzden çareyi içi bol sütle dolu olan tatlıları yapmakta buluyorum :) İşte o yaptığım tatlılardan biri olan sütlaç. Aslında kestirme bir sütlaç. Çünkü annelerimizin yaptığı gibi sütü ve pirinci saatlerce kaynatarak yapılmıyor. Hadi beraberce nasıl kolayca yapıldığını öğrenelim :)

Malzemeler:
  • 1 lt. süt
  • 1 çay bardağı pirinç
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 çay bardağı pirinç unu
  • 2 çay bardağı su
  • Üzerini süslemek için tarçın
Yapılışı: İki çay bardağı suyu ve bir çay bardağı pirinci tencereye alıp, orta ateşte 10 dakika pişiriyoruz. Muhtemelen pirinçler suyu çekmiş olacaklardır. Pişen pirinçlerin üzerine 1 litre sütü ilave ediyoruz. Bir kap içerisinde karıştırdığımız pirinç unu ve şekeri ilave edip kaynamaya çıkana kadar karıştırarak pişiriyoruz. Kaynamaya çıkınca altını kısıp, ara ara karıştırarak 10 dakika kaynatıyoruz. 10 dakika sonunda ocağın altını kapatıp, yine ara ara karıştırarak 5 dakika kadar dinlendirip daha sonra kaselere paylaştırıyoruz. Servis ederken de üzerini dilediğimiz malzeme ile süsleyip sunuyoruz. Ben tarçını tercih ettim :) Afiyet olsun ...

Yorumlar